8 februari 2007

www.autorijden.be of hoe het niet moet

Ik hou er van om nieuwe website te ontdekken. Maakt niet wat het onderwerp is. Ik wil weten hoe ze gemaakt zijn en wat er achter zit, zeker wat Zoekmachinemarketing betreft.

Zo is er vandaag de nieuwe website www.autorijden.be voorgesteld, een inititatief uitgever New Traffic Books. De website werd voorgesteld in aanwezigheid van minister van Mobiliteit Renaat Landuyt (Standaard), die er wel wat PR in zag.

De website moet een hulp zijn voor mensen die proberen een rijbewijs te halen of chauffeurs die hun kennis willen bijschaven (alsof die hun kennis vrijwillig gaan bijschaven). Bon, of de website nodig is of interessant, is buiten de scope van deze blog. Als ik zo'n nieuwe website zie dan bekijk ik na het scrollen van de eerste pagina meteen de broncode. Als zoekmachinemarketeer is dat z interessant en vaak zelf grappig.

De makers van deze website (www.hybridmedia.be) zijn er in geslaagd een website af te leveren zonder enige metatags, behalve de titel aangezien die natuurlijk wel zichtbaar is. Als je dan zoekt op een toch niet onbelangrijk keyword als "rijbewijs" dan komt dat welgeteld eenmaal voor op de homepagina. EĆ©nmaal dus, om nog maar te zwijgen van interessante varianten zoals "gemakkelijk rijbewijs halen" en dergelijke. De site zit vol met javascript (kan je soms niet buiten, ik weet het) en de ALT-tags zijn soms wel en soms niet ingevuld.

Conclusie: Slordig en kan veel beter, tweede zit! Ik hoop dat de site betaald is door de uitgeverij, want ander is het slordig besteed belastingsgeld!

Geen opmerkingen: